PSP Luboszyce
Dzień Dziecka!!!

Umiem pływać!

Zakończył się kolejny projekt "Umiem pływać", w którym uczestniczyło 26 uczniów naszej szkoły. Projekt realizowany wspólnie z Publiczną Szkołą Podstawową w Jełowej, dowóz finansowany był jak co roku z funduszu gminy Łubniany. Wiele dzieci uczyło się pływać, inni doskonalili wcześniej zdobyte umiejętności, a dwie dziewczyny z klasy V zdobyły karty pływackie: Hania Geisler i Ewelina Partykiewicz. Wszyscy nagrodzeni zostali medalami. Gratulujemy wytrwałości!
Organizator: Danuta Domino - Szpytko

konkurs Matematyczny-Kangurek

Aż 32 uczniów z naszej szkoły wzięło udział w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym KANGUREK. Emilia Lacek uzyskała najwyższy wynik i otrzymała w klasyfikacji bardzo dobry wynik, Monika Gąsior, Kamila Maruszczyk, Rozalia Bonk i Jan Wierzgoń otrzymali wyróżnienia. Wymienieni uczniowie otrzymają dyplomy oraz nagrody książkowe. Kto choć raz zmierzył się z zadaniami Kangurka, to wie, że nie należą do łatwych, tym bardziej gratulujemy sukcesów.

gratulacje

Zebranie dla rodziców dzieci przychodzących do pierwszej klasy w roku szkolnym 2019/2020

W dniu 10 czerwca 2019 r. odbędzie się zebranie rodziców dzieci przychodzących do pierwszej klasy w roku szkolnym 2019/2020
Zebranie odbędzie się w Publicznej Szkole Podstawowej w Luboszycach ul. Szkolna 4 w salach na parterze o godz. 17.00

Wychowawcy klasy I a i I b

Matematyka wokół nas

Uczniowie klasy 7 i 8 PSP w Luboszycach realizowali na lekcjach matematyki projekt pt. "Matematyka wokół nas".
Celem projektu było poszerzenie wiedzy o otaczającym świecie, kreowanie nietypowego spojrzenia na matematykę, dostrzeganie jej piękna oraz rozwijanie świadomości na temat praktycznego zastosowania matematyki.
Zadaniem uczniów było wykonanie zdjęć nawiązujących do obiektów i pojęć matematycznych.

Poniżej prace uczniów.

Organizator: Elżbieta Molenda

Bieg Turawski

XX Turawskie Biegi Przełajowe w Kotorzu Małym zakończone sukcesem uczniów naszej szkoły. Emilia Podgórzec i Dominik Walewska w swojej kategorii wywalczyli III miejsce, a Julia Kondziela II. Otrzymali puchary oraz cenne nagrody rzeczowe. Wszystkim uczestnikom i zwycięscom i trenerom gratulujemy! :)

Szkolny Turniej Wiedzy Ekonomicznej

15 maja 2019r. odbył się w naszej szkole XIV Szkolny Turniej Wiedzy Ekonomicznej

adresowany dla uczniów klasy ósmej oraz klas trzecich gimnazjalnych.

W konkursie uczestniczyli Klaudiusz Bewko, Żaneta Panicz,  Natalia Rataj z klasy IIIC

oraz Kamila Makiolczyk, Sara Maruszczyk, Paulina Passon i Aleksandra Patelska z klasy ósmej.

Uczniowie rozwiązywali zadania zamknięte (test jednokrotnego wyboru)
i otwarte dotyczące oprocentowania kredytów, obliczania podatku dochodowego i podatku VAT

oraz sprawdzające znajomość pojęć ekonomicznych.

Poziom był bardzo wyrównany, jednak zwyciężyli gimnazjaliści:

I miejsce zajęła Żaneta Panicz, II – Klaudiusz Bewko, a III – Natalia Rataj.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratuluję, życzę dalszych sukcesów.

Organizator konkursu: Elżbieta Molenda

Sara Maruszczyk Laureatką Wojewódzkiego Konkursu Polonistycznego

20 maja nasza uczennica Sara Maruszczyk odebrała z rąk kuratora oświaty Pana Michała Sieka dyplom oraz nagrodę za zdobycie tytułu laureatki w Wojewódzkim Konkursie Polonistycznym. Sarze towarzyszyła Jej nauczycielka języka polskiego mgr Magdalena Nielska oraz mama, Pani Katarzyna Maruszczyk. Gala odbyła się w Filharmonii Opolskiej.

Turnieju BRD

10 maja odbył się powiatowy etap Turnieju BRD w Opolu. W turnieju wzięły udział dwie drużyny z naszej szkoły. Drużyna młodsza w składzie: Amelia Sarkowicz, Monika Gonsior, Tomasz Wierszak i Kacper Białowąs oraz drużyna starsza w składzie: Nikola Prudel, Natalia Rataj i Klaudiusz Bewko. Młodsza drużyna zdobyła w konkursie drugie miejsce, a drużyna starsza miejsce czwarte. W klasyfikacji indywidualnej pierwsza była Amelia Sarkowicz, a Natalia Rataj druga.

Wycieczka Kraków-Zakopane-Wieliczka

Grupa uczniów z klas IV a, IV b, V i VI naszej szkoły, pod opieką pań: Ewy Sitarz, Adriany Gabryś i Joanny Lukosz wyruszyła na trzydniową wycieczkę turystyczno-krajoznawczą. Podróż minęła szybko i przyjemnie. Pierwszym punktem był - gród Kraka, a tam Wawel, Katedra Wawelska, Groby Królewskie oraz zasłużonych Polaków, Dzwon Zygmunta, Smocza Jama. Po spacerze po dziedzińcu wawelskim i podziwianiu widoków ze wzgórza, udaliśmy się na Rynek Krakowski. Po drodze mijaliśmy zabytkowe kościoły, kamienice i słynne okno papieskie, z którego Jan Paweł II podczas pielgrzymek do Polski pozdrawiał wszystkich mieszkańców Krakowa. Spacerując po Rynku Głównym wszyscy podziwiali Sukiennice, Ratusz oraz pomnik słynnego wieszcza Adama Mickiewicza, a także mieli okazję usłyszeć na żywo hejnał z wieży Kościoła Mariackiego.W stylowych kramach Sukiennic zakupiliśmy pamiątki. Następnie udaliśmy się do Muzeum Podziemia Rynku, które prezentuje odnalezione przez archeologów pozostałości wczesnośredniowiecznej osady i cmentarzyska, a także fragmenty późniejszej zabudowy Rynku z czasów Bolesława Wstydliwego i Kazimierza Wielkiego, wraz ze średniowiecznymi brukami i reliktami miejskiej infrastruktury, odsłoniętymi murami Małej Wagi, Wielkiej Wagi i całego ciągu Kramów Bogatych – swoistego centrum handlowego. Drugiego dnia naszej wycieczki odwiedziliśmy Zakopane. Na początku mieliśmy okazję zwiedzić Centrum Edukacji Przyrodniczej- najnowocześniejszy obiekt tego typu w całej Polsce. W środku kino 4D, największa makieta Tatr, "prawdziwa" jaskinia tatrzańska, sala odkryć i wiele atrakcji, które przybliżają wiedzę o Tatrach, a także uczą tego jak się w nich zachowywać. Następnie uczestniczyliśmy w warsztatach w Teatrze Witkacego, gdzie dowiedzieliśmy się m.in. jak aktorzy przygotowują się do swoich ról. Krupówkami zeszliśmy pod stację PKL Gubałówka skąd kolejką wjechaliśmy na szczyt, z którego rozciągał się przepiękny widok na panoramę Tatr. Był czas na odpoczynek i spróbowanie lokalnych przysmaków np.: serów, obwarzanków i lodów oraz coś dla ducha-drewniany kościółek na Pęksowym Brzyzku - najstarszy zabytek w Zakopanem. W drodze do pensjonatu widzieliśmy słynną skocznię, na której odbywają się zawody w skokach narciarskich. Trzeci dzień naszej wycieczki to zwiedzanie Kopalni Soli „Wieliczka" trasa górniczą, co było nie lada gratką dla każdego uczestnika. Cała grupa dostała specjalne kombinezony, kaski, latarki i inne elementy wyposażenia. Podzieleni na grupy z przewodnikami mieliśmy okazję wczuć się w rolę górników dawnych czasów. Wysłuchaliśmy ciekawych historii, szukaliśmy właściwych tras z mapą, mierzyliśmy stężenie metanu, przemierzaliśmy korytarze, labirynty i wydobywaliśmy ręcznie sól, którą potem na pamiątkę zabraliśmy do swoich domów.

Wycieczka dała nam wiele radości i duży zastrzyk wiedzy. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.