Zadania zrealizowane w ramach projektu.
1. Lewa różna od prawej – poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy człowiek jest symetryczny? – zajęcia z wykorzystaniem aparatu fotograficznego i komputera.
Na lekcji informatyki uczniowie klas ósmych sprawdzali, wykorzystując program graficzny, czy ich twarze są symetryczne. Sprawdzili również symetryczność twarzy znanych osób.
2. Ślimak Teodorosa – uczniowie klas ósmych wykonywali konstrukcję pierwiastków z kolejnych liczb naturalnych, następnie tworzyli kolorowe obrazy na bazie kolejnych pierwiastków.
3. Wędrówki muchy – kodowanie obrazków w układzie współrzędnych. Uczniowie klasy 4b kolorowali obrazki zgodnie z załączonym do nich kodem.
4. Cyrklem malowane – wykonanie przez uczniów klasy szóstej mandali na bazie koła.
5. Oplatanki – czyli ile przekątnych mają wielokąty – wyprowadzenie wzoru na liczbę przekątnych w wielokącie podczas tworzenia oplatanek w klasie siódmej.
6. Hexaflexagony – przygotowanie hexaflexagonów świątecznych.
7. Sposób na powtórzenie – uczniowie klasy szóstej przygotowali lapbooka zawierającego najważniejsze zagadnienia z tematu „Liczby na co dzień”.
8. Dzień Tabliczki Mnożenia – 4 października – obchodziliśmy w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Tabliczki Mnożenia.
9. Kalendarz adwentowy –chętni uczniowie z klas 4-8 rozwiązywali codzienne grudniowe zadania świąteczne, najlepsi w każdej klasie otrzymali oceny celujące za aktywność.
10. Światowy Dzień Statystyki –nasza szkoła w liczbach. Uczniowie klasy siódmej przeprowadzili ankiety wśród uczniów naszej szkoły na interesujące ich tematy. Wyniki zebrali i przedstawili w formie diagramów procentowych wykonanych na lekcji informatyki.
11. Czytamy paragony – co to jest Vat, jakie stawki obowiązują w Polsce, na co idą nasze podatki – dyskusja na podstawie zebranych paragonów na matematyce w klasie ósmej.