W tym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym Bóbr, który odbył się już po raz dwudziesty. Głównym celem tego prestiżowego konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego i komputacyjnego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród uczniów na całym świecie. Zadania konkursowe obejmują różnorodne dziedziny, takie jak język ojczysty, geografia, historia, sztuka, technika oraz matematyka, co sprawia, że konkurs ten jest nie tylko wyzwaniem, ale także ciekawą przygodą edukacyjną.

Przygotowania do konkursu rozpoczęły się już we wrześniu, kiedy to nauczycielka informatyki zapoznała uczniów z celami i zasadami udziału w konkursie. Od tego momentu uczniowie mieli możliwość regularnego ćwiczenia swoich umiejętności, uczestnicząc w dodatkowych zajęciach z informatyki oraz korzystając z zasobów dostępnych na platformach edukacyjnych. Nauczycielka skupiała się na rozwijaniu umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów oraz poznaniu podstaw kodowania.

Dnia 25 października odbył się test próbny, który miał na celu zaznajomienie uczniów z formułą konkursu oraz rodzajem zadań, jakie mogą się pojawić. Test próbny został przeprowadzony w pracowni komputerowej i cieszył się dużym zainteresowaniem, w szczególności wśród uczniów klas II i III. Zadania wymagały od uczestników nie tylko znajomości obsługi komputera, ale także kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów.

Podczas testu próbnego uczniowie mieli możliwość pracować w atmosferze zbliżonej do tej, jaka panuje podczas właściwego konkursu. Dzięki temu mogli oswoić się z presją czasu oraz nauczyć się efektywnego zarządzania nim. Po zakończeniu testu nauczycielka omówiła zadania i wskazała na różne strategie, które można zastosować przy ich rozwiązywaniu. Uczniowie byli bardzo zaangażowani, zadawali pytania i chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami.

Właściwa część konkursu odbyła się 15 listopada. Wszyscy uczniowie przystąpili do rozwiązywania zadań w specjalnie przygotowanej pracowni komputerowej. Konkurs Bóbr charakteryzuje się tym, że zadania wymagają nie tylko wiedzy informatycznej, ale również umiejętności analizy problemów z różnych dziedzin, co czyni go wyjątkowym i inspirującym doświadczeniem dla młodych ludzi.

Uczestnicy konkursu mieli 60 minut na rozwiązanie zestawu zadań, które obejmowały różnorodne scenariusze, takie jak:

rozwiązanie łamigłówek logicznych,
analiza danych,
programowanie blokowe,
rozwiązywanie zagadnień z zakresu nauk przyrodniczych,
orientacja przestrzenna.
Atmosfera podczas konkursu była pełna skupienia i zaangażowania. Uczniowie pracowali indywidualnie, wykorzystując swoje umiejętności analityczne i zdolności do rozwiązywania problemów. Wielu z nich wykazało się nie tylko wiedzą teoretyczną, ale także praktycznym zastosowaniem narzędzi informatycznych.

Po zakończeniu konkursu uczniowie z niecierpliwością oczekują na ogłoszenie wyników, które będą dostępne w grudniu. Niezależnie od wyników, wszyscy uczestnicy zasłużyli na pochwałę za swoje zaangażowanie i determinację. Udział w konkursie Bóbr to dla nich nie tylko sprawdzian umiejętności, ale także możliwość zdobycia cennego doświadczenia i rozwinięcia kompetencji cyfrowych, które są niezwykle ważne we współczesnym świecie.

Cieszymy się, że tak wielu uczniów wzięło udział w tym konkursie i mamy nadzieję, że w przyszłym roku liczba uczestników będzie jeszcze większa. Konkurs Bóbr jest doskonałą okazją do rozwijania pasji informatycznych i odkrywania talentów wśród młodych ludzi.

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów w przyszłych edycjach konkursu!